Monday 30 September 2013




Raport privind activitatea denumită „All Inclusive” din proiectul de parteneriat de nivel European „Leonardo da Vinci –PARTNERSHIP”
Proiectul prezent vizează prima întrunire din BUDAPESTA – Ungaria
(Leo- HU-2011- PA- 6020)

nr.de referinta:LLP-Ldv/PAR/2011/RO/018

23- 26 noiembrie 2011



Prima zi - 23 noiembrie 2011

          Am pornit cu mare entuziasm la drumul de 800 de km, la data de 23 noiembrie în zori la ora 5 dimineaţa. Am călătorit 11 ore după care am sosit la hotelul Pappilon din Budapesta unde am fost cazaţi împreună cu ceilalţi participanţi. După cazare am servit cina tradiţională la restaurantul Margitkert după care am participat la programe interactive care au întărit spiritul de echipă şi au favorizat cunoaşterea reciprocă a participanţilor, pe parcursul serii ni s-a prezentat programul zilelor următoare.

Ziua a doua - 24 noiembrie 2011

          Dimineaţa ne-am întâlnit în holul hotelului. Ne-am organizat în echipe şi am discutat diferite aspecte într-un context nonformal. După micul dejun ne-am organizat în două echipe. Prima echipă a vizitat Creşa din strada Leányka iar cealaltă echipă a vizitat Instituţia Pető. Discuţiile amicale au continuat pe întreaga durată a zilei.
Grupul nostru a dorit să viziteze Instituţia Pető,  dar ne gândim cu regret că nu am putut vizita şi creşa, dar  ne-a interesat mai mult să cunoaştem educaţia şi dezvoltarea copiilor peste trei ani cu diferite izabilităţi. După ce gazdele ne-au prezentat clădirea apoi am vizitat salonul fondatorul Pető András unde a urmat o dezbatere la masa rotundă şi am avut posibilitatea să participăm la două diferite activităţi ale instituţiei.
Una dintre activităţi a avut loc într-un grup de copii între vârsta de 3-5 ani. In acest centru s-au ocupat cu  educarea copiilor cu sistemul nervos central deteriorate au prezentat diferite metode de reabilitare ale lor. Cu un grup de copii s-au ocupat un conductor şi doi stagiari. Scopul popriu-zis al activităţii a fost dezvoltarea mişcării şi coordonarea mişcărilor.

Activitatea a pornit cu exerciţi de respiraţie copii au stat într-un rând şi şi-au ridicat braţele şi au inspirat, lăsând jos braţele au expirat formând diferite sunete la expirare.
Apoi am continuat cu mişcarea picioarelor, exerciţii efectuate fără pantofi, alergare într-un loc pe un sac de fasole,
mototolirea sacului cu mâini şi picioare, ridicarea sacului cu picioarele, rostogolirea verigii cântând cântece, rostogolirea mingii, exerciţii cu bandă.
Şirul exerciţiilor s-au efectuat după preferinţe.

A doua activitate s-a desfăşurat într-un grup în care au fost prezenţi copii şi părinţi.
 Au fost prezenţi patru copii. Înainte de prânz cu această achipă se ocupă trei conuctori şi după masă doar doi. Aici sunt pregătiţi părinţii  ca să poată exersa cu copii lor şi acasă exerciţiile necesare pentru ameliorarea bolilor. Fiecare copil înainte să ajungă în echipă este analizat apoi urmează să li se elaboreze un plan cu scop terapeutic la nevoile fiecărui copil.
În prima parte copii au urmat aceleaşi exerciţii cu ajutorul părinţilor. Conductorii au fost foarte amabili şi au explicat, au cântat alături de copii. După încălzire fiecare copil şi-a făcut programul prestabilit la nevoile lor personale. Consider că acest tip de activitate este foarte benefic pentru că ajută părinţii să îşi abordeze cu încredere şi curaj proprii copii şi întăreşte relaţia dintre părinţi şi copii.



După activitate am participat la discuţii de tip masă rotundă unde am dezbătut diferitele aspecte a celor discutate, văzute, ni s-a prezentat funcţionarea diferitelor instituţii preocupări pentru persoanele cu dizabilităţi.


În restaurantul hotelului am discutat prin diferitele activităţi desfăşurate în sala de cinema DocArt unde am vizionat şi un film cu caracter social.
Ziua s-a încheiat cu discuţii amicale.

Ziua a treia - 26 noiembrie 2011



  Vineri cu ocazia zilei Ştiinţei, am asistat la un simpozion unde au ţinut prezentări personalităţi precum rectorul Instituţiei Pető, dr Schaffhauser Franz, a cărei temă a fost incluziunea.
 


Discursul a fost foarte interesant cu idei semnificative precum baza unei societăţi democratice care pune accent pe valori umanitare din care nimeni să nu fie exclus. Rectorul a comparat segregaţia cu un inel foarte tare, după părerea lui un sistem care oferă o educaţie unitară incluzivă ar fi
ideală, dar a recunoscut că realizarea
acestei viziuni este foarte dificilă. Realizarea unei şcoli inclusive avem nevoie realizarea unor criterii bine stabilite pentru a realiza instruirea unui personal didactic calificat în domeniu. Scopul principal fiind valorizarea capacităţilor fiecărui educabil în parte.

Ziua a patra – 27 noiembrie 2011

          Ultima zi a acestei întâlniri s-a defăşurat conform programului prestabilit, după micul dejun coordonatorii echipelor prezente au discutat despre pregătirea amănunţite ale următoarei întâlniri în Italia, după care a urmat ca gazdele să îşi ia rămas bun de la oaspeţi.

                      





No comments:

Post a Comment