Sunday 23 October 2011

Observation Criteria

hello
I post the new version of Observation Criteria, that Judit has prepared, adding propositoions of Zsuzsa.
Please read and send your suggestions and opinions!
Thanks! Ciao Claudia

OBSERVATION CRITERIA - 2’ Draft

  1. INTERJÚ: Kérdések a szakemberekhez, intézményvezetőkhöz, azokban az intézményekben, ahová ellátogatunk

Questionary of institution management.

Szükséges eszközök: diktafon, videokamera. Ezekről a host visit-et szervező gondoskodik.

Equipment needed (provided by the host-visit organiser): dictaphone, video camera.

A kérdésekre adott válasz alapján a fogadó fél/ a találkozót szervező csapat feladata egy rövid összefoglaló/esszé elkészítése, angol nyelven.

Each visit (answers) should be summarised in English by the organiser/host in 1 page.

1. Magyarország másodikként írta alá (2007. június 20-án) az ENSZ Fogyatékossággal élő személyek jogairól szóló egyezményét. Milyen tapasztalatokat szerzett az eltelt idöszakban az inklúzió feltételeinek iztosítása terén? Hungary was the second country (on 20 June, 2007) who signed the UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities. What experiences do you have (on country level) in providing the conditions for inclusion?

2. Van-e olyan szakmai fórum, érdekképviseleti csoport ahol a gyakorlati tapasztalatok megbeszélésére, érdemleges továbbvitelére lehetősége van?

Do you have in your country a professional forum or advocacy group where experiences can be shared and discussed with other professionals and /or with the policy level?

3. Mióta szerepel az intézmény programjában az inklúzió?

How long time has been applied inclusion in the institution’s educational programme?

4. Milyen az intézményben dolgozó szakemberek összetétele, aránya? Van-e olyan szakember, akire szükség lenne az Ön intézményében, de jelenleg nincsen ilyen végzettségű kolléga? Milyen végzettségűek az itt dolgozó kollégák? Vannak-e továbbképzések?

Please describe the composition of professionals/specialists/experts (type, rate). Is there any expert who is not available but needed? Please describe the qualification of the experts/staff employed by the institution! Is there any further education/training programme available for your colleagues?

5. Hány gyerek jár az intézménybe? Ebből hány SNI? Kik és hányan dolgoznak azokban a csoportokban ahol SNI gyerekek vannak?

How many children attend your institution? Please specify the number of those who needs special education and describe the number of specialist working with children/young people with special needs!

6. Hogyan történik egy SNI gyermek/fiatal fogadása az intézménybe? Milyen előkészületeket végeznek a sikeres inklúzió érdekében? (Pedagógusok, szülők, társak számára). Van-e valamilyen protokoll, amit az intézmény az SNI gyerek/fiatal inklúziója érdekében követ? Ha igen, hol dokumentálják?

Please introduce the hosting of children/young people in the institution! What type of preparatory activities executed for successful integration/inclusion? (activities provided for parents, pedagogues, other children). Is there any special protocol used by the isnstitution for the inclusion of children/young people with special needs? If yes, how do you document this protocol?

7. Hogyan és ki dönt arról, hogy fogadja-e az intézmény az SNI gyermeket/fiatalt? Volt-e már példa arra, hogy elutasítottak egy felvételt? Ha igen, miért?

Who is the decision maker regarding the enrollment of a children with special needs? Please describe the procedure! Have you ever rejected the enrollment of a children/young person with special needs?

8. Nyomon követik-e az SNI gyerekeik/fiatalok életútját? Mik a tapasztalatok?

Is there any follow up parctice used for observing the life of those who left the institute? Waht are the experiences?

9. Ki a fenntartója az intézménynek? Az alapellátáson túl nyújtanak-e más szolgáltatásokat, ha igen, milyet? Ki finanszírozza ezeket?

Who is the sustainer of the isntitution (provides financial support)? Do you provide services besides the basic services? if yes, who gives the financial support of it?

10. Van-e szükség a szülők hozzájárulására, ha igen, ez milyen típusú és milyen mértékű? Más forrásból kapnak-e támogatást?

Do you require any contribution from parents? If yes, what kind of contribution (please describe), Do you have any other financial support? if yes, please detail the sources.

11. Van-e információja arról, hogy mennyire elterjedt az integráció/inklúzió iránti igény a sérült gyermeket nevelő szülök körében?

Do you have information about the need for integration/inclusion parctice among the parents growing up children with disabilities?

12. A speciális eszközöket, segédeszközöket miből finanszírozzák?

How do you finance the special equipments?

Képző vagy fiatal felnőtteket foglalkoztató intézmények esetében, az alábbi kérdésekkel egészítjük ki: In case of institution educate or employ young adults the below questions added:

1. Mennyire releváns a munkaerőpiac szempontjából az adott szakképzés? Van-e reális esély az elhelyezkedésre? Is the professional education of your institute/school relevant regrading the job market? Is this qualification provides real opportunities on the job market?

2. A képzés befejeztével segítik-e a sérült fiatal munka világába belépésének a folymatát? (interjúra felkészítés, álláskeresés, az állás megtartását segítő program, további képzések biztosítása)

Do you provide follow-up support of young people with special needs after the completition of the education? (prepare them for job interviews, assistance in job searching, further education programmes, mentoring)

3. Tudomása szerint, kapnak-e valamilyen támogatást,"kedvezményt" azok a munkáltatók, akik sérült fiatalokat foglalkoztatnak?

Do those employers receive any support who employ young people with disabilities? Examples: they have to pay less employer’s contribution; or part of the salary is provided by the state or local government etc.

If yes, please introduce these supports!

4. Szempontok az egyéni megfigyelésekhez, az ESSZÉ megírásához.

Criterias of individual observation (writing the summary)

Minden résztvevőnek az alábbi szempontok alapján kell megírnia a host visit tapasztalatait és közzétenni a blogon, a meetinget követő 3 héten belül.

Az esszé nem kell, hogy több legyen mint egy oldal és tartalmazhat fotókat (amennyiben engedélyt kapunk az adott intézményben a fotózásra), valamint linket is. Stílusa legyen közérthető és lehetőség szerint tartalmazzon személyes tapasztalatokat is.

Each participant should prepare the essay/summary according to the given criterias, and publish it on the blog within three weeks after the execution of the host visit. Lenght of the summary: 1 page with photos (if taking of photos allowed) and a link of the visited (?) institute. Please be clear and compherensive and include personel experinces.

Szükséges eszközök: papír, ceruza, fényképezőgép. Erről mindenki saját maga gondoskodik. The necessary devices should be brought by you: paper, pencil, camera.

2.1 TÁRGYI KÖRNYEZET, FIZIKAI TÉR JELLEMZŐI:

Features of physical environment

Alkalmas-e az épített környezet az SNI-vel élők inklúziójára? Is the building, the built environment suitable for inclusion of children/young poeple with special needs?

ELHELYEZKEDÉS: Az intézmény helye a városba

Pld. Belváros-külváros, tömegközlekedés, más szolgáltató központok elérhetősége stb. Location of the institute in the city; inner city, outskirt, easy acces to public transportation, easy access to other services

UDVAR: ajtók, lépcsők, termek akadálymentesítettek-e, lehetővé teszik-e az önálló közlekedést? Garden/courtyard: doors, stairways, accessibilty of classrooms/ rooms allows independent moving

TEREM: berendezés jellemzői, bútorok, speciális eszközök vagy megoldások az SNI gyerekek számára

Pld: a polcon levő játék elérhető-e egy mozgássérült számára? Látássérült esetében van-e fényvisszaverő fólia stb.

Classroom /rooms features, furnitures, special equipments: toys can be easily reached on shelves, for visually impaired reflective foil is provided.

JÁTÉKOK: fejlesztő játékok elérhető környezetben

Toys: development toys are available

2.2 SZEMÉLYI FELTÉTELEK:

Personal conditions/features of staff

a pedagógus személyiségének jellemzői characteristics of the pedagogues

a látott, megfigyelt alkalmazott módszerek adekvátsága adequacy of observed methodologies

No comments:

Post a Comment