Raport
privind activitatea denumită „All Inclusive” din proiectul
de parteneriat de nivel European „Leonardo
da Vinci –PARTNERSHIP”
Proiectul prezent vizează prima întrunire din BUDAPESTA – Ungaria
(Leo- HU-2011- PA- 6020)
nr.de referinta:LLP-Ldv/PAR/2011/RO/018
23-
26 noiembrie 2011
Prima
zi - 23 noiembrie 2011
Am pornit cu mare entuziasm la
drumul de 800 de km, la data de 23 noiembrie în zori la ora 5 dimineaţa. Am
călătorit 11 ore după care am sosit la hotelul Pappilon din Budapesta unde am
fost cazaţi împreună cu ceilalţi participanţi. După cazare am servit cina
tradiţională la restaurantul Margitkert după care am participat la programe
interactive care au întărit spiritul de echipă şi au favorizat cunoaşterea
reciprocă a participanţilor, pe parcursul serii ni s-a prezentat programul
zilelor următoare.
Ziua a doua - 24 noiembrie 2011
Dimineaţa ne-am întâlnit în holul
hotelului. Ne-am organizat în echipe şi am discutat diferite aspecte într-un
context nonformal. După micul dejun ne-am organizat în două echipe. Prima
echipă a vizitat Creşa din strada Leányka iar cealaltă echipă a vizitat Instituţia
Pető. Discuţiile amicale au continuat pe întreaga durată a zilei.
Grupul nostru a
dorit să viziteze Instituţia Pető, dar ne
gândim cu regret că nu am putut vizita şi creşa, dar ne-a interesat mai mult să cunoaştem
educaţia şi dezvoltarea copiilor peste trei ani cu diferite izabilităţi. După
ce gazdele ne-au prezentat clădirea apoi am vizitat salonul fondatorul Pető
András unde a urmat o dezbatere la masa rotundă şi am avut posibilitatea să
participăm la două diferite activităţi ale instituţiei.
Una dintre activităţi a avut loc într-un
grup de copii între vârsta de 3-5 ani. In acest centru s-au ocupat cu educarea copiilor cu sistemul nervos central
deteriorate au prezentat diferite metode de reabilitare ale lor. Cu un grup
de copii s-au ocupat un conductor şi doi stagiari. Scopul popriu-zis al
activităţii a fost dezvoltarea mişcării şi coordonarea mişcărilor.
Activitatea a pornit cu
exerciţi de respiraţie copii au stat într-un rând şi şi-au ridicat braţele şi
au inspirat, lăsând jos braţele au expirat formând diferite sunete la
expirare.
Apoi
am continuat cu mişcarea picioarelor, exerciţii efectuate fără pantofi,
alergare într-un loc pe un sac de fasole,
mototolirea
sacului cu mâini şi picioare, ridicarea sacului cu picioarele, rostogolirea verigii
cântând cântece, rostogolirea mingii, exerciţii cu bandă.
Şirul
exerciţiilor s-au efectuat după preferinţe.
A
doua activitate s-a desfăşurat într-un grup în care au fost prezenţi copii şi
părinţi.
Au fost prezenţi patru copii. Înainte de
prânz cu această achipă se ocupă trei conuctori şi după masă doar doi. Aici
sunt pregătiţi părinţii ca să poată
exersa cu copii lor şi acasă exerciţiile necesare pentru ameliorarea bolilor.
Fiecare copil înainte să ajungă în echipă este analizat apoi urmează să li se
elaboreze un plan cu scop terapeutic la nevoile fiecărui copil.
În
prima parte copii au urmat aceleaşi exerciţii cu ajutorul părinţilor.
Conductorii au fost foarte amabili şi au explicat, au cântat alături de
copii. După încălzire fiecare copil şi-a făcut programul prestabilit la
nevoile lor personale. Consider că acest tip de activitate este foarte
benefic pentru că ajută părinţii să îşi abordeze cu încredere şi curaj
proprii copii şi întăreşte relaţia dintre părinţi şi copii.
După activitate am participat la discuţii de tip masă
rotundă unde am dezbătut diferitele aspecte a celor discutate, văzute, ni s-a
prezentat funcţionarea diferitelor instituţii preocupări pentru persoanele cu
dizabilităţi.
În restaurantul hotelului am discutat prin diferitele
activităţi desfăşurate în sala de cinema
DocArt unde am vizionat şi un film cu caracter social.
Ziua s-a încheiat cu
discuţii amicale.
Ziua a treia - 26 noiembrie 2011
Vineri cu ocazia zilei Ştiinţei, am asistat la un
simpozion unde au ţinut prezentări personalităţi precum rectorul Instituţiei
Pető, dr
Schaffhauser Franz, a cărei temă a fost incluziunea.
Discursul
a fost foarte interesant cu idei semnificative precum baza unei societăţi
democratice care pune accent pe valori umanitare din care nimeni să nu fie
exclus. Rectorul
a comparat segregaţia cu un inel foarte tare, după părerea lui un sistem care
oferă o educaţie unitară incluzivă ar fi
ideală,
dar a recunoscut că realizarea
acestei
viziuni este foarte dificilă. Realizarea unei şcoli inclusive avem nevoie
realizarea unor criterii bine stabilite pentru a realiza instruirea unui
personal didactic calificat în domeniu. Scopul principal fiind valorizarea
capacităţilor fiecărui educabil în parte.
Ziua a patra –
27 noiembrie 2011
Ultima
zi a acestei întâlniri s-a defăşurat conform programului prestabilit, după
micul dejun coordonatorii echipelor prezente au discutat despre pregătirea
amănunţite ale următoarei întâlniri în Italia, după care a urmat ca gazdele
să îşi ia rămas bun de la oaspeţi.
|
No comments:
Post a Comment